A szünetben volt időnk alaposan átnézni a tankönyveket és a
füzeteket, és gyermekünk írása olyan messze van a „gyöngybetűktől”, mint Makó
Jeruzsálemtől.
Álljunk neki gyakorlófüzetbe előírni az íráselemeket, és
naponta 10 sort írassunk ’k’ betűkből? ELLENKEZŐLEG! Az iskolának megvan a saját tempója,
tanterve, haladni kell a tananyaggal. Nem mindig van elegendő idő a
gyakorlásra. Ezért, ha van időnk, és meg tudjuk teremteni hozzá a szeretetteljes,
játékos (semmi esetre sem korrepetáló) légkört, akkor játsszunk a vonalakkal!
A/3-as, vagy széthajtott újságpapíron rajzoljunk
lustanyolcasokat (végtelen jelet). Segítsük a nagy, lendületes mozgásokat.
A tanult betűket-íráselemeket készítsük el térbeli
változatban. Vastag fonalból ragasszuk egy papírra, gyurmából hajtsuk meg,
írjuk egy tálca lisztbe. Ezek ujjal való lekövetése segíti a bevésődést.
A/4-es lapon, vagy írólapnyi méretben gyakoroltassuk a
tanult íráselemeket, betűket írni.
És, ha mindezen lépcsőfokokat végig jártuk, akkor fokozatosan
csökkentsük a méreteket. Ahhoz, hogy a hármas vonalközben eligazodva szépséges
formákat írjon gyermekünk, a kéztőcsontoknak is meg kell érnie, amit nem segít
elő a milliomodik sor kapuvonal megírása.
Tegyük élvezetessé az unalmas gyakorlást!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése