2014. november 14., péntek

Első osztályos a gyermekem - És nem ír szépen


A szünetben volt időnk alaposan átnézni a tankönyveket és a füzeteket, és gyermekünk írása olyan messze van a „gyöngybetűktől”, mint Makó Jeruzsálemtől.
Álljunk neki gyakorlófüzetbe előírni az íráselemeket, és naponta 10 sort írassunk ’k’ betűkből? ELLENKEZŐLEG!  Az iskolának megvan a saját tempója, tanterve, haladni kell a tananyaggal. Nem mindig van elegendő idő a gyakorlásra. Ezért, ha van időnk, és meg tudjuk teremteni hozzá a szeretetteljes, játékos (semmi esetre sem korrepetáló) légkört, akkor játsszunk a vonalakkal!
 
A/3-as, vagy széthajtott újságpapíron rajzoljunk lustanyolcasokat (végtelen jelet). Segítsük a nagy, lendületes mozgásokat.


A tanult betűket-íráselemeket készítsük el térbeli változatban. Vastag fonalból ragasszuk egy papírra, gyurmából hajtsuk meg, írjuk egy tálca lisztbe. Ezek ujjal való lekövetése segíti a bevésődést.
Marshmallow Names from www.fun-a-day - A FUN way for kiddos to learn about their names this winter!
A/4-es lapon, vagy írólapnyi méretben gyakoroltassuk a tanult íráselemeket, betűket írni.
És, ha mindezen lépcsőfokokat végig jártuk, akkor fokozatosan csökkentsük a méreteket. Ahhoz, hogy a hármas vonalközben eligazodva szépséges formákat írjon gyermekünk, a kéztőcsontoknak is meg kell érnie, amit nem segít elő a milliomodik sor kapuvonal megírása.

Tegyük élvezetessé az unalmas gyakorlást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése